بیانیه شورای فرهنگ عمومی لرستان در خصوص شیوع بیماری کرونا   
کد خبر: 3884975
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۳

بیانیه شورای فرهنگ عمومی لرستان در خصوص شیوع بیماری کرونا   

شورای فرهنگ عمومی لرستان با توجه به شیوع کروناویروس در بیانیه‌ای خواستار برگزاری مسابقات فرهنگی  و مذهبی نظیر کتابخوانی، حفظ قرآن و احادیث در فضای مجازی و صدا و سیما جهت ماندن مردم در خانه‌ها شد.

بیانیه شورای فرهنگ عمومی لرستان در خصوص شیوع بیماری کرونا  به گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، شورای فرهنگ عمومی لرستان در پی شیوع گسترده بیماری کروناویروس در کشور و استان بیاینه‌ای را صادر کرد. 

متن بیانیه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان به شرح زیر است:

«گسترش روزافزون بیماری کرونا در سطح استان و کشور متأسفانه تبدیل به یکی‌ از معضلات در جامعه شده است و لازم است کلیه سازمان‌ها، ارگان‌ها، نهادها و تشکلات دولتی و غیر دولتی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، اقتصادی و امنیتی و نظامی، همراه و همگام با مردم در یک مبارزه و پیشگیری هدفمند و هوشمندانه نسبت به ریشه‌کنی و قطع زنجیره انتقال بیماری گام بردارند.

شورای فرهنگ عمومی استان لرستان ضمن تشکر از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران، نیروهای اداری و سازمانی، نیروهای مردمی و جهادی، بسیجیان و جوانان مومن و انقلابی پای کار و تقدیر از خیران نیکوکاری که با بذل بی‌دریغ مال به کمک هم‌نوعان خویش شتافتند و مواد ضد عفونی کننده را به مردم اهدا نموده و همچنان به این امر خداپسندانه استمرار می‌ورزند و نیز از همه مالکان شریفی که در این اوضاع اجاره املاک خود را به مستاجرین بخشیده یا به تاخیر انداختند و مشکلی از مشکلات مردم را مرتفع نمودند، بر نکات و موارد ذیل تأکید می‌نماید:

۱- در هرصورت تصمیمات، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا و مصوبات  و اقدامات کمیته‌های مربوطه، برای همه دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی  و سایر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی  و عموم مردم لازم‌الاجرا است.

۲- ضمن دعوت از مردم برای پیوستن به پویش و حرکت اجتماعی ‹در خانه ماندن» دستگاه‌های فرهنگی، نظیر صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، نهاد کتابخانه‌های هنری، اداره‌کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان، می‌بایست نسبت به تولید و انتشار محتواهای مفید در زمینه‌های مختلف ازجمله آموزش سبک زندگی در شرایط کرونا، آموزش راه‌های پیشگیری و تأکید بر در خانه ماندن به‌عنوان تنها راه‌حل برون‌رفت از  بحران اقدام نمایند.

۳- به ‌منظور پیشگیری از شیوع و گسترش بیشتر بیماری، دستگاه‌های عضو ترتیبی اتخاذ نمایند که از برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری و پنج‌شنبه آخر سال (زیارت گروهی اهل قبور) ممانعت و جلوگیری به‌عمل آید.

۴- ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در روزهای اخیر، کلیه دستگاه‌های عضو شورا می‌بایست به‌منظور ترغیب مردم و پربار کردن حضور همه اعضای خانواده‌ها در منزل نسبت به برگزاری مسابقات فرهنگی  و مذهبی نظیر کتابخوانی، حفظ قرآن و احادیث در فضای مجازی و صدا و سیما، اقدام نمایند.

۵- ضمن تشکر از اقدامات مؤثر سازمان صدا و سیمای مرکز استان، انتظار می‌رود این نهاد انقلابی با پخش فیلم و سریال‌های سرگرم کننده و انتشار آموزش‌های علمی و بهداشتی و انجام فعالیت‌های ورزشی در منازل، ضمن استفاده از ظرفیت‌های موجود در همه نهادها و ارگان‌های دولتی و انقلابی استان و محتواهای تولید شده این دستگاه‌ها، با ستاد استانی مدیریت بحران بیماری کرونا و کمیته‌های زیرمجموعه  نهایت همکاری  و تعامل را برقرار نماید.

۶- دستگاه‌های مربوطه وظیفه دارند نسبت به تعطیلی مراکز زیارتی، سیاحتی، فرهنگی و ورزشی که محل ازدحام جمعیت می‌شوند با رعایت موارد قانونی اقدام نمایند». 

انتهای پیام
captcha